Oricon asi před týdnem zveřejnil žebříčky pro celkovou roční prodejnost singlů, alb a pro nejprodávánější umělce vůbec.
ORICON - singly 2011
01 – Flying Get – AKB48 (1,587,229)
02 – Everyday, Kachuusha – AKB48 (1,586,840)
03 – Kaze wa Fuiteiru – AKB48 (1,418,888)
04 – Ue Kara Mariko – AKB48 (1,198,864)
05 – Sakura no Ki ni Narou – AKB48 (1,079,460)
06 – Lotus – Arashi (625,935)
07 – Meikyu Love Song – Arashi (614,131)
08 – Maru-Maru-Mori -Mori – Kaoru to Tomoki, Tama ni Mook. (498,920)
09 – Pareo wa Emerald – SKE48 (466,037)
10 – Everybody Go – Kis-My-Ft2 (441,680)
ORICON alba 2011
01 – Beautiful World – Arashi (907,589)
02 – Koko ni Ita Koto – AKB48 (829,645)
03 – Negai no Tou – EXILE (743,242)
04 – Born This Way – Lady Gaga (658,554)
05 – GIRLS’ GENERATION – Shoujo Jidai (642,054)
06 – Checkmate! – Amuro Namie (484,336)
07 – Super Girl – KARA (450,595)
08 – MUSICMAN – Kuwata Keisuke (414,725)
09 – SMAP AID – SMAP (413,943)
10 – Ikimonobakari ~members’ BEST selection~ – Ikimonogakari (397,459)
ORICON umělci 2011
01 – AKB48 - 16,282,000,000 Yen (něco kolem 209 miliónů USD)
02 – Arashi - 15,369,000,000 Yen
03 – EXILE - 5,603,000,000 Yen
04 – KARA - 4,926,000,000 Yen
05 – Shoujo Jidai - 4,049,000,000 Yen
● ve zktratce AKB48, Arashi, pak dlouho nic, nějací další Johnny's, sesterské kapely AKB a korejské dívčí groupy.
● AKB48 vyletěli neuvěřitelným způsobem nahoru, chápu, že z toho někdo může mít noční můry. Třeba jakýkoliv západní producent, který se dozví, že nějaká parta Japonek dokáže prodat za jediný týden víc než milion kusů každého ze svých čtyř posledních singlů.
● albová část žebříčku je naštěstí různorodější. K-pop Kara a Girls' Generation a ó hrůza dokonce i umělci, kteří si píší vlastní songy (Lady G. nebo Kuwata Keisuke).
● ještě tak tři roky nazpět by se v žebříčku ale objevily i skutečné kapely (zastaralý výraz pro skupinu muzikantů skládájících vlastní písničky, které pak představují publiku při koncertech v live housech a někdy přitom - šok! - hrají i na skutečné hudební nástroje).
● jelikož Oricon stále v myslích lidí představuje ukazatel toho, co je skutečně populární, takové kapely nemají šanci tuhle nálepku dostat. Za skutečně populární jsou brány jen idol skupiny anebo umělci, kteří doslovně fungují už desetiletí, a fanoušci stárnou s nimi.
● je zvláštní, že v Japonsku ještě doopravdy neproběhl boom iTunes a stahování hudby. I singly se prodávají v podobě disků, které ale dnes už většina ani nemá na čem bezprostředně přehrát a musí si je sami vkládat přes počítače do iPodů.
● při pohledu na Oricon by prostě bylo snadné propadnout hluboké depresi. Tak je to ale snad s každou oficiální hitparádou každé země. Problém idols je jejich naprostá a jinde nevídaná degradace muziky jen a čistě na zábavu. Přitom Japonsko je hudebně neuvěřitelně různorodé a byla by škoda ho posuzovat podle oficiálních žebříčků.
● ale nechci vyznít tak negativisticky a anti-idolově, jak se mi pravděpodobně vyznít povedlo. Je snadné si z toho nepřeberného množství j-pop nabídek někoho vybrat a oblíbit. Sledovat, fangirlit, zapomínat na starosti.
● j-pop má navíc z internetového hlediska výhodu - většina hard core fanoušků je 18+ a sídlí jim v hlavě i víc než jedna mozková buňka. Výsledkem bývá, že o 'svých' skupinách ví první poslední a rádi se o nich s entusiasmem baví.
● a jednou za čas se i teď objeví díra v realitě a hitparádový song, který za to docela stojí. YUI - Green a.Live.
ORICON - singly 2011
01 – Flying Get – AKB48 (1,587,229)
02 – Everyday, Kachuusha – AKB48 (1,586,840)
03 – Kaze wa Fuiteiru – AKB48 (1,418,888)
04 – Ue Kara Mariko – AKB48 (1,198,864)
05 – Sakura no Ki ni Narou – AKB48 (1,079,460)
06 – Lotus – Arashi (625,935)
07 – Meikyu Love Song – Arashi (614,131)
08 – Maru-Maru-Mori -Mori – Kaoru to Tomoki, Tama ni Mook. (498,920)
09 – Pareo wa Emerald – SKE48 (466,037)
10 – Everybody Go – Kis-My-Ft2 (441,680)
ORICON alba 2011
01 – Beautiful World – Arashi (907,589)
02 – Koko ni Ita Koto – AKB48 (829,645)
03 – Negai no Tou – EXILE (743,242)
04 – Born This Way – Lady Gaga (658,554)
05 – GIRLS’ GENERATION – Shoujo Jidai (642,054)
06 – Checkmate! – Amuro Namie (484,336)
07 – Super Girl – KARA (450,595)
08 – MUSICMAN – Kuwata Keisuke (414,725)
09 – SMAP AID – SMAP (413,943)
10 – Ikimonobakari ~members’ BEST selection~ – Ikimonogakari (397,459)
ORICON umělci 2011
01 – AKB48 - 16,282,000,000 Yen (něco kolem 209 miliónů USD)
02 – Arashi - 15,369,000,000 Yen
03 – EXILE - 5,603,000,000 Yen
04 – KARA - 4,926,000,000 Yen
05 – Shoujo Jidai - 4,049,000,000 Yen
● ve zktratce AKB48, Arashi, pak dlouho nic, nějací další Johnny's, sesterské kapely AKB a korejské dívčí groupy.
● AKB48 vyletěli neuvěřitelným způsobem nahoru, chápu, že z toho někdo může mít noční můry. Třeba jakýkoliv západní producent, který se dozví, že nějaká parta Japonek dokáže prodat za jediný týden víc než milion kusů každého ze svých čtyř posledních singlů.
● nutno podotknout, že ony samotné Japonky z toho moc nemají, protože se jim na výplatních páskách objevuje pořád stejně - nízká - suma, kterou jim dávno napsali do smluv.
● Arashi jsou stálice, zatímco Kiss-My-Ft2 nováčci (ještě někomu ten název připomíná část URL adresy?). Obojí je tortura nejvyššího stupně, ale ti mladí jsou horší.
● tuším, že jsem od nich na nějaké PVodvážně klikla....a po pěti vteřinách se utekla strachy schovat za dveře. Nebude ze mě nikdy fanynka žádných Johnny's, ale oproti tomuhle jsou ještě Arashi a KAT-TUN zlatí.
● kdo prodal nejvíc singlů po AKB48 a Arashi? Děti. Maru Maru Mori Mori je písnička použitá jako ending k dětské televizní show na Fuji TV. Nutno podotknout, že se od normální 'dospělácké' idol produkce moc neliší. Pro zájemce: tady ...že prý by to mohlo v pohodě suplovat b-stranu současných Perfume singlů (protestuji :)
● albová část žebříčku je naštěstí různorodější. K-pop Kara a Girls' Generation a ó hrůza dokonce i umělci, kteří si píší vlastní songy (Lady G. nebo Kuwata Keisuke).
● ještě tak tři roky nazpět by se v žebříčku ale objevily i skutečné kapely (zastaralý výraz pro skupinu muzikantů skládájících vlastní písničky, které pak představují publiku při koncertech v live housech a někdy přitom - šok! - hrají i na skutečné hudební nástroje).
● jelikož Oricon stále v myslích lidí představuje ukazatel toho, co je skutečně populární, takové kapely nemají šanci tuhle nálepku dostat. Za skutečně populární jsou brány jen idol skupiny anebo umělci, kteří doslovně fungují už desetiletí, a fanoušci stárnou s nimi.
● je zvláštní, že v Japonsku ještě doopravdy neproběhl boom iTunes a stahování hudby. I singly se prodávají v podobě disků, které ale dnes už většina ani nemá na čem bezprostředně přehrát a musí si je sami vkládat přes počítače do iPodů.
● při pohledu na Oricon by prostě bylo snadné propadnout hluboké depresi. Tak je to ale snad s každou oficiální hitparádou každé země. Problém idols je jejich naprostá a jinde nevídaná degradace muziky jen a čistě na zábavu. Přitom Japonsko je hudebně neuvěřitelně různorodé a byla by škoda ho posuzovat podle oficiálních žebříčků.
● ale nechci vyznít tak negativisticky a anti-idolově, jak se mi pravděpodobně vyznít povedlo. Je snadné si z toho nepřeberného množství j-pop nabídek někoho vybrat a oblíbit. Sledovat, fangirlit, zapomínat na starosti.
● j-pop má navíc z internetového hlediska výhodu - většina hard core fanoušků je 18+ a sídlí jim v hlavě i víc než jedna mozková buňka. Výsledkem bývá, že o 'svých' skupinách ví první poslední a rádi se o nich s entusiasmem baví.
● a jednou za čas se i teď objeví díra v realitě a hitparádový song, který za to docela stojí. YUI - Green a.Live.
S těmi AKB48 se ani nedivím.
OdpovědětVymazatPokud můžu teda citovat..
Suivez-vous la nouvelle scene rock japonaise et trouvez-vous particulierement prometteurs certains groupes?
Yoshiki: (apres un long silence embarassé) AKB 48
[ROCK ONE Septembre 2010]
Yoshiki se v obchodě vyzná :), já mu tu veverkovskost nežrala nikdy.
OdpovědětVymazat