středa 14. prosince 2011

Otázky: SUGIZO (UPD)

Sugi dnes (nebo už včera?) vydává po mnoha a mnoha letech hned dvě řádná studiová alba najednou FLOWER OF LIFE a TREE OF LIFE.

Začíná také své asijské mini tour Stairway to the Flower of Life.


Protože vím, kde a u koho se beztak budou moje myšlenky teď několik dní toulat, ráda bych byla zvědavá a zeptala se, co si o něm myslíte vy


 V j-rocku si každý časem najde kapelu/interpreta, co začne být ten 'jeho'.

Mě provází Sugizo, a i když to vždy nebyla ta nejkůlovější volba, protože ani nestihl včas umřít, ani neprovádí takové vtipné věci jako Gackt a spol, nikdy jsem na tom neměla potřebu nic měnit. Říkávám si, že za ta léta už o Houslistovi něco vím, ale nikdy jsem tak docela nepřemýšlela o tom, se na něj zeptat tímhle způsobem někoho jiného.

Cokoliv si o něm, jeho muzice, čemukoliv co dělá, myslíte.
A nemusí to být jen pozitivní věci.
A můžou to být i oblíbené fotky, videa nebo ...fanfiction (existuje?).
Samozřejmě není problém se zajímat i o to, co na něm u všech vydřích kožíšků vidím já, i když odpověď by byla dost možná zmatená a převážně se skládající z citoslovců ;)

Prosím, pište do komentářů.


UPD:
SUGIZO TOUR 2011 - STAIRWAY to The FLOWER OF LIFE (ZeppTokyo, 12. 22.)

Playlist:
1. CONSCIENTIA
2. EXORCISM
3. MESSIAH
4. NO MORE NUKES PLAY THE GUITAR
5. PRANA
6. FATIMA
7. Violin solo - MIRANDA
8. ENOLA GAY
9. INITIATION
10. Elan Vital
11. NEO COSMOSCAPE
12. FOLLY
13. DO-FUNK DANCE

Encore:
Cosmic Dance Orchestra (introduction)
14. TEL ME WHY?
15. SLEEP AWAY

Říkám to sice každý rok, ale tohle byl jeho nejlepší sólo koncert.
A teď mě omluvte, jdu se celý zbytek dne přihlouple usmívat.

13 komentářů:

  1. 1. vzpomínka na první setkání v PV Gravity
    2. vzpomínka na druhé setkání na albu Truth?
    3. vzpomínka na třetí setkání na koncertu Juno Reactor a jak jsem si v posvátné hrůze SAKRA NEŠÁHLA!!! :oD
    I když mi pro něj srdce nebije, je Sugi pro mě jedním z těch Ó Velkých -sama. Nikdy nezapomenu ten úžas, když jsem sledovala jeho ruce poletující po strunách.

    OdpovědětVymazat
  2. Moje škemrání o komentář bylo vyslyšeno o_O Díky:)

    Ani já si nešáhla, i když mám pocit, že si o to docela vědomě říkal :) a stačilo natáhnout ruku...jenže něco prostě udělat nejde. Mám ho teď sice ještě v živé paměti z léta celého v bílém, ale tehdy na ten zimní večer, na čekání před Lucernou a na to, jak křehce vypadá, když projde kolem ve své kožené bundě (prosinec Sugiharo!) nezapomenu.

    Juno dokončují nové album, pevně věřím, že tour s těmi správnými zastávkami bude někdy (BRZY) následovat.

    OdpovědětVymazat
  3. Omlouvám se, ale kombinace chřipka x práce do noci x Jin Akanishi není komentářotvorná :oDDD

    Ze začátku jsem byla jak opařená... měla jsem pocit, že si to k Němu prostě nemůžu dovolit, že je to jako se chtít dotknout Jeho Císařské Milosti. A když jsme se rozjeli, tak už si zase on netroufnul přijít dost blízko. Věděl dobře proč :oDDD

    V bílém? Myslíš koncert X JAPAN? Přiznám se, že nové X cíleně ignoruju. Nelíbí se mi jejich nová tvorba, nelíbí se mi Yo-chanův marketing a jeho parazitování na hidem (už toho nechal?), nelíbí se mi, že se toho Sugi účastní. Žiju z jejich starých věcí, stejně mám nejraději hideho písničky a Taijiho basu :o)

    Ale to už bude bez Sugiho... promiň, Bene :o(

    OdpovědětVymazat
  4. Však já do komentářů nutit vůbec nechci. Kdybych honila je a návštěvnost, vypadalo by to tu jinak a psala bych o něčem jiném, představu a inspiraci mám v živé paměti. Ne, jsem jen ráda, že se někdo ozval na přímý dotaz :)

    Že by přeci jen měl pud sebezáchovy? Za ta léta zkušeností s fangirlami asi ano. Úplně vidím, jak si z něj Ben a ostatní utahovali, kvůli tomu hloučku řvoucích holek, co stál každý koncert Juno před ním....a to i v takovém zapadákově jako je Praha :)

    Noví X - v jádru jsem za ně ráda, ale asi jako každý "starý" fanoušek budu už vždycky skeptická a budu je brát s rezervou. Jinak se k Yoshikimu ani přistupovat nedá. Obdivuji ho a mám ho ráda, ale to neznamená, že si občas neříkám WTF Yo-chane, co to zas má být. Mám několik teorií, proč do toho šel Sugi a jednu poměrně jasnou představu, proč ho chtěl Yoshiki. Já si nestěžuji, čím víc možností Sugiza vídat, tím lépe.

    Yoshiki na hidem neparazituje, to fanoušci na něj nezapomínají a nechtějí zapomenout.
    Ale nevím, tenhle večný spor mi zrovna krev nevaří, hide stejně jako Taiji mi nikdy tolik neříkali, obou si cením jako skvělých muzikantů, ale srdce mi pro ně netluče a nikdy jsem se ani nesnažila dávat najevo něco jiného. hide byl skvělý kytarista a velká charismatická osobnost, ale sympatický mi nebyl (kamenutje mě za tak anarchistický názor :)

    OdpovědětVymazat
  5. A kdybys psala o něčem jiném, zas bych tu nebyla já :o) Skoro sem kvůli Akanishimu už chtěla ublížit klávesnici, ale to bych nedělala nic jiného, než se jen vztekala. A já raději fangirlím, a teď zrovna mám materiálu habakuk :oD

    Chudák Sugi :oDDD

    Mám za to, že jeden důvod, proč do X šel, je právě hide. Bývali se Sugim přátelé.

    A Yo-chanovi nemůžu zapomenout ty obrovské obrazovky s hidem a to plátno s hideho duchem na pódiu (z prvního a taky posledního reunion koncertu, co jsem viděla). To nevymysleli fanoušci.

    hide a Taiji jsou mi blízcí, protože oni byli rockeři srdcem i duší. Yoshiki není. Yoshiki je popstar. Yoshiki miluje krásné melodie a show a velká gesta a úspěch a ovace a záři reflektorů. O tom ale rock není.

    I když jsem kdysi měla hideho povinně "na talíři" 24 hodin denně, až nedávno mi najednou došlo, jak moc mi jeho muzika chybí a jak hluboko se mi dostal pod kůži.

    OdpovědětVymazat
  6. Mám rozepsaný článek o novém dorama, kde hraje Kamenashi Kazuya, je-li ti život klávesnice milý radši sem pár dní nechoď :)

    Sugi a hide - ano stačí se podívat na Extasy Summit z 91', ti dva s prominutím idioti lítající po pódiu mi tam vždycky spolehlivě zvednou náladu.

    Yoshiki po reunionu neměl kytaristu a zároveň hideho smrt prostě nemohl jen tak přejít nahradit ho. Sám potom přiznal, že s hologramem 'nebyl zrovna spokojený', ale vynechat a jen tak pouštět hideho party z pásky by mu dali fanoušci teprve sežrat. Vždyť pak mu dali sežrat i Sugiza. Mohl vymyslet něco jiného, ale v téhle situaci asi neexistuje řešení, při kterém by byli spokojení všichni.

    Ne rock o tom není, na tvrdý rock a metal mám jiné kapely a Yoshikiho zase právě pro tu show.

    Měl na výběr hodně kytaristů, ale Sugiza si volil určitě z části kvůli starým časům, ale možná i proto, že doufal v nové nápady (duet housle a klavír proč ne). Znají se léta a i přes veškerou úctu, kterou k němu Sugizo má, nenechal by Yoshikiho udělat nějakou šílenost a pokud v takovou brzdu nedoufá Yo-chan, já rozhodně ano. Toshi, Pata ani Heath proti Yoshikimu každý ze svého vlastního důvodu neřeknou ani slovo, Sugizo v tomhle aspoň není tolik svázaný. Tím nemyslím, že by měl příliš velkou šanci do X mluvit, ale to se uvidí, až a jestli slavné nové album někdy spatří světlo světa.

    OdpovědětVymazat
  7. Díky za varování, budu si tedy smrdět ve své jeskyni :o)

    Miluju Extasy Summity! X + Luna Sea + Zi:Kill = nejlepší rockový mejdan všech dob :o)

    Pokud si to pamatuju dobře, za hideho měl hrát nějaký Američan. Byla to veřejná informace. Jenže na obrazovkách/pódiu byla hideho atrapa a on (zřejmě) chudák šmrdlal někde v zákulisí. Vím, že mě hrozně dralo, že takhle hide prostě nehrál, že to není jeho kytara. Jako bych viděla známou tvář, ale slyšela cizí hlas. A pak přišel jako host Sugi. Vážně doufám, že celou tu dobu to nebyl v zákulisí on, to bych Yoshiho odeslala do horoucích pekel a Nejtemnější ví, že by si to zasloužil.

    Vím, že Sugi jako kytarista X byl celkem logická volba. A Sugi souhlasil i kvůli starému přátelsví i kvůli hideho památce atd. Ale ať to beru z kterékoliv strany, přes obrovskou podporu fanoušků jsou X narozdíl třeba od Luna Sea dohasínající kapelou se značně pošramocenou reputací. Yoshiho tvorba pro X byla diskutabilní už před rozpadem, po reunionu je to vyloženě bída. Kdyby s Gacktem rozjel S.K.I.N, nejspíš bych mu ležela u nohou, ale X jsou prostě průser, který se nikdy neměl stát (a Yoshi toho nejspíš lituje taky). Raději vidím Sugiza s Juno v maličké Lucerně, než s X v Tokyo Dome.

    OdpovědětVymazat
  8. úplný ot,který jsem zachytila...Youkai Ningen Bem? Jestli ano, tak mě tu uvidíš až po Novém roce, to dorama je strašný i když jsem mu chtěla dát šanci...
    Ze Sugiza mám jediné dojmy jen z jeho twitteru a fb page...za mě jsou si s Yoshikim podobní víc než by to bylo hezké...akorát Sugi nexjapandí

    OdpovědětVymazat
  9. Shinigami:

    Yoshiki je teď happy veverka co X k životu potřebuje, proč mu to nedopřát. I kdyby měl reunion smysl jen v tomhle. Prostě to neberu jako nějakou zradu svých ideálů a vzpomínek. Měla jsem možnost vidět naživo ty, bez kterých by možná žádná VK scéna nikdy nebyla, můžu si myslet o Yoshikiho schopnosti nové tvorby cokoliv, ale pořád budu za tu šanci vděčná. Zbylo mi koncertní tričko, svítící tyčky a krásná vzpomínka na Berlín.

    PS: Nedokážu si představit, že by S.K.I.N. vydrželi fungovat delší dobu :D


    Katuka:

    Po Novém roce tu zřejmě už nebudu. Začíná druhá série BBC Sherlocka a já jsem odhodlaná vykrvácet při nosebleedech.

    Yokai Ningen Bem není tak hrozný *říká někdo, kdo vyrůstal na superhrdinských seriálech s morálním posláním* a je to první Kameho role, kdy nejen dobře vypadá, ale jeho postava má i smysl! I když co naplat charisma mrtvého chrousta mu zůstalo.

    Čím jsou si s Yoshikim podobní? Sugiho potíž je, že se bere moc vážně a nedokáže si ze sebe dělat Közi. Jaké štěstí že na to má fanoušky
    http://28.media.tumblr.com/tumblr_lw4dcljCKD1qja6jko1_500.jpg

    OdpovědětVymazat
  10. Jestli je happy z toho, že je věčně ve špitále, neustále se s někým kvůli kapele soudí a ještě je pod palbou hide-fans, to netuším. Já bych nebyla a ani jemu to nezávidím. Že máš hezkou vzpomínku na koncert, ti ze srdce přeju. Snad se ti bude líbit i nové album.

    PS: Jedno koncertní DVD, maxík nebo album... na to by stačilo pár měsíců. To by se snad ta banda egomaniaků chvilku snesla.

    OdpovědětVymazat
  11. Moje první setkání bylo s Luna Sea, i když tehdy to bylo rané období objevování japonských kapel, takže jsem nejevila potřebu vědět, kdo v kapele je, natož jak pánové vypadají. Stručně řečeno vůbec jsem nevěděla, že nějaký Sugizo vůbec existuje.

    Setkání se Sugim jako takovým si pamatuju až moc dobře.. Sugizo & the Spank Your Juice - Super Love live.

    Co se týká mých nejméně oblíbených fotek..

    http://img534.imageshack.us/img534/8814/51296705.jpg
    http://img709.imageshack.us/img709/175/72620410.jpg

    Myslím, ale že už jsi je stejně viděla. Tuším, že jsem je kdysi házela na Silvery Violin.

    Off-topic: Jaká je ta sólovka Dohertyho?

    OdpovědětVymazat
  12. + ještě má u mě palec nahoru za Flower of Life. Nečekala jsem, že se mi to bude tak dobře poslouchat.

    OdpovědětVymazat
  13. Kaarle Suuri:
    *rozesměje se* Super Love bylo totálně děsné období :D

    U fotek jsem čekala svastiku a uniformu, tyhle nejsou tak děsivé, i když u druhé vždycky spolehlivě vyprsknu smíchy. Playboy hadr.

    Silvery Violin byly krásné časy.

    Před pár dny jsem se zrovna bavila o tom, kolik asi Sugiho fanoušků, kteří ho poznali za doby Luny Sea, ho poslouchá doteď. Přeci jen jeho sólovka je něco diametrálně jiného než LS a j-rock. Ani já sama jsem nečekala, že by se mi to mohlo líbit, ale líbí a moc. Každý singl, deska, koncert.

    Grace/Wastelands je křehká, spousta akustické kytary. Last of The English Roses patří mezi moje oblíbené písinčky, a přesto jsem si od vydání celou desku poslechla jen párkrát. Trochu příliš monotónní, musí na ni být nálada. A když už náladu na Dohertyho mám, obvykle sáhnu po posledních Babyshambles.

    OdpovědětVymazat