úterý 27. března 2012

Tokyo Dome

Viděla jsem nepočítaně j-rockových koncertů, z malých klubů, live housů, větších arén i z uctívaného místa všech Tokyo Domu. Některá pódia jsou velmi povědomá jiná méně, ale všechny mají společné jedno, jen málokteré místo bych poznala i z vnějšku. Tokyo Dome je vzácnou výjimkou.



Fakt: dá se k němu dojít z Akihabary. Potíž je v tom, že Akihabara by vysoce pravděpodobně měla na nerdku jako jsem já učinky ráje a TD by byl rychle zapomenut. Tudy někdy v imaginární budoucnosti  rozhodně ne.

Jde o:
- krytý stadion primárně určený pro baseball
- otevřený 17. března 1988
- kapacita 55 000 míst
(ale standardně se jich využívá méně - nevím, jak je to s koncerty, ale Mistr-fotím-pro-Vogue-skládám-pro-Golden-Globes-ale-nejsem-schopný-vydat-album vždy bere těch 55 tisíc jako jasnou věc)
- kromě baseballu se zde hraje i rugby, pořádají se turnaje v bojových uměních nebo závody monster trucků
- největší koncertní hala v Japonsku (nejrychleji ji tuším vyprodaly v roce 2006 L'Arc-en-Ciel?)
- součástí komplexu je i zábavní park s horskou dráhou, ruským kolem, je tu lázeňnský areál, spousta restaurací a obchodů
 - vedle haly se tyčí Tokyo Dome Hotel

1988

Kromě zahraničních superstar typu Aerosmith, tu za poslední tři roky koncertovali opakovaně hlavně boy bandy KinKy Kids, Arashi nebo SMAP a k-pop kapely. Málokterá j-rock kapela je dost velká na to, aby tu hrála, v roce 2010 se to povedlo the GazettE, přesto by asi každá z nich chtěla být jako Luna Sea nebo X Japan, kteří mají Dome téměř předplacený.

Díky nim tu obrovskou halu znám zřejmě nejen já. Nedovedu si představit, jak v ní budou zanedlouho poskakovat slečny z AKB48, ale proč ne.

Tolik k mému nesouvislému bloumání, příště třeba Zepp Tokyo?



8 komentářů:

  1. Jeho Botoxová Výsost do TD dostala v roce 2005 tuším 45.000 lidí. Osobně mám raději Nippon Budokan (z čistě nostalgických důvodů). Vypadá jako pagoda.

    Jinak pro Laruku už je to malé, v květnu budou hrát na stadionech - National Stadium Tokyo: kapacita skoro 60 tisíc lidí, Nissan Stadium Yokohama: přes 70 tisíc. A vyprodali Madison Square Garden (20.000)... jsem na ně tak hrdá :oD

    OdpovědětVymazat
  2. Nešťourat do Mistra, Mistr je právě smutný kvůli článku na Wikipedii!

    Hyde - nějaký recept na pochopení, co na něm Yasu a evidentně spousta dalších lidí vidí? Laruku si poslechnu, ale on mi vždy přišel děsivě nudný.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jakému článku? Něco mi uniklo?!!!

      Že s copánky a peřím ve vlasech a dojatý k slzám vlastní písní je k zulíbání roztomilý? :oD
      Laruku sice nejsou na mém žebříčku moc vysoko, ale Hoshizoru bych mohla poslouchat donekonečna.

      Vymazat
    2. Aha, teď jsem se dostala na Twitter a pochopila jsem :oD Nikdo Mistrovi neřekl, že si ty informace na Wiki může opravit sám? Ha, právě jsem mu vymyslela novou přezdívku... ovšem v blízkosti X-fans nepublikovatelnou :oDDD

      Vymazat
  3. Mistr to ví, ale stejně kolem bude veverkovat. Není první ani poslední, vzpomínám si, jak se nad tím samým rozčilovala Emilie Autumn. Na jednu stranu to asi nikomu nemůže být příjemné přečíst si o sobě něco, co není pravda na informačním zdroji, odkud čerpá každý. Na druhou stranu je těžké tomu bránit.

    *googlí* O né copánky a peří definitivně ne :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To bych chápala, že dezinformace ho můžou naštvat, ale kvíkat kvůli tomu, že si schválně vymyslel vlastní žánrovou škatulku, aby byl unikát, aby ho nezařazovali mezi ostatní, přičemž hudebně se nijak neodlišuje, takže pozlacená krabička s nápisem "visual kei" na tom stejně nic nezmění? A že někdo špatně uvedl jeden z jeho pseudonymů? Někdo blbě romanizoval kanji či co? O.o
      Jenom tím dokazuje, že mu víc záleží na jeho image, než na jeho tvorbě. Mistr "Paris je moje ségra" u mě klesá a klesá a klesá...

      Ani Seventh Heaven ne? :o)
      http://youtu.be/Byes49b7DhM

      Vymazat
  4. Yoshiki je prostě takový, může si kvíkat a nechávat se utěšovat na twitteru od fans, jak často chce, můj pohled to na něj nezmění.

    Mimo to Sugizo je suchar, z Acchana se kloudná informace nevymlátí ani pohrabáčem, Gackt je fajn, ale přeci jen teď trochu mimo mě, kdo zbývá - Mana? Dobrý pokus o vtip. Kdepak jsem moc ráda za excentrického Mistra.

    Buck-tickácké Seventh Heaven? Klidně ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Všichni jsou to pozéři a Yo-chan je jejich (zatím) nekorunovaným králem. Jako ty si nedáš šáhnou na Mistra, já zas budu bránit Máňu :oP Bez ohledu na svoje kadeřnické a jiné úlety totiž takhle "hiltonovsky" nehysterčí :o)

      Hyde dezertoval k B-T? Jsem si nevšimla :oD

      Vymazat