Lolita móda i gyaru se díky internetu rozšířily do celého světa. Oba styly jsou bezpochyby fascinující, ale na rozdíl od rozšíření ve světě, v Japonsku se jejich nošení většina dívek vzdává v okamžiku, kdy vychodí školu a nastoupí do zaměstnání. Jak vypadá módní sen těch starších/poslušných/pracovitých/perspektivních Japonek odhodlaných zajistit si růžovou budoucnost? Jak si získat pozornost muže snů, působit reprezentativně a zároveň vždy in, to jim už třicet let radí časopis CanCam. Ideální krásu v něm po léta ztělesňovala jedna jediná modelka Ebihara Yuri, Ebi-chan.
Oříšková barva vlasů, dlouhé lehce zvlněné pramínky, zdrženlivé chování, dokonale nanesený make-up, konzervativní oblečení v jasných barvách, taková bývala image Ebi-chan. Čtenářky ji milovaly, snad protože byla z velké části pouze prázdná image, nikdy na sebe kromě focení ničím neupoutala, její kariéra herečky není nic moc na rozdíl od většiny "talentů", kteří mají ve zvyku vždy dělat více věcí najednou (zpravidla zpívat, hrát a fotit), ona byla vždy je obraz, hologram, který se nikdo nesnažil upravovat a každá z jejích obdivovatelek si jej tak mohla doplnit právě o ty vlastnisti, které se jí osobně líbí.
První číslo CanCam (zkratka z "I can campus" - původní čtenářky se měly etablovat z královen škol, dnes jsou jeho cílem spíše dívky zaměstnané v kancelářích) vyšlo v roce 1981. Slogan "Come on, join us" se za celých třicet let a kousek nezměnil, obsah časopisu, i přes své zaměření na konzervativní ženskou módu přirozeně ano. V bitvě o prodeje své podobně zaměřené konkurenty JJ nebo Vivi začal brzy válcovat a například v orce 2004 vycházel v nákladu 620 000 výtisků měsíčně, což je...doopravdy hodně. Časopis nikdy neobsahoval skutečné články, jen obvyklé módní rady, co si obléknout, kdy a kam a přesto měl víc než 600 stránek z toho 60% tvořila reklama (nechtěla bych jím dostat po hlavě). Strategie CanCamu spočívala ve větě "být milována všemi", vypadat super atraktivně, půvabně, mila a díky tomu se nestratit v čím dál víc polarizovaném světě dospělých, kde se počítají jen vítězové, kteří si získají pozornost. To samozřejmě není nic nového ani ve světě.
Ebi-chan svou slávu prožila v minulém desetiletí, v roce 2008 všechny zasáhla zpráva o její "graduation", odchodu z CanCam a přestupu do jeho dospělejší verze AneCan. Prodeje Can Cam poté šly rapidně dolů.
Oříšková barva vlasů, dlouhé lehce zvlněné pramínky, zdrženlivé chování, dokonale nanesený make-up, konzervativní oblečení v jasných barvách, taková bývala image Ebi-chan. Čtenářky ji milovaly, snad protože byla z velké části pouze prázdná image, nikdy na sebe kromě focení ničím neupoutala, její kariéra herečky není nic moc na rozdíl od většiny "talentů", kteří mají ve zvyku vždy dělat více věcí najednou (zpravidla zpívat, hrát a fotit), ona byla vždy je obraz, hologram, který se nikdo nesnažil upravovat a každá z jejích obdivovatelek si jej tak mohla doplnit právě o ty vlastnisti, které se jí osobně líbí.
První číslo CanCam (zkratka z "I can campus" - původní čtenářky se měly etablovat z královen škol, dnes jsou jeho cílem spíše dívky zaměstnané v kancelářích) vyšlo v roce 1981. Slogan "Come on, join us" se za celých třicet let a kousek nezměnil, obsah časopisu, i přes své zaměření na konzervativní ženskou módu přirozeně ano. V bitvě o prodeje své podobně zaměřené konkurenty JJ nebo Vivi začal brzy válcovat a například v orce 2004 vycházel v nákladu 620 000 výtisků měsíčně, což je...doopravdy hodně. Časopis nikdy neobsahoval skutečné články, jen obvyklé módní rady, co si obléknout, kdy a kam a přesto měl víc než 600 stránek z toho 60% tvořila reklama (nechtěla bych jím dostat po hlavě). Strategie CanCamu spočívala ve větě "být milována všemi", vypadat super atraktivně, půvabně, mila a díky tomu se nestratit v čím dál víc polarizovaném světě dospělých, kde se počítají jen vítězové, kteří si získají pozornost. To samozřejmě není nic nového ani ve světě.
Ebi-chan svou slávu prožila v minulém desetiletí, v roce 2008 všechny zasáhla zpráva o její "graduation", odchodu z CanCam a přestupu do jeho dospělejší verze AneCan. Prodeje Can Cam poté šly rapidně dolů.
Žádné komentáře:
Okomentovat