čtvrtek 27. října 2011

Grand Guignol Orchestra - Kaori Yuki

S Kaori Yuki mám spojeno čtení až do brzkého rána. Do brzkého rána se svádením boje s pálícíma očima o ještě jednu kapitolu. Živě si vzpomínám, jak jsem zůstala po dočtení Godchild celý zbytek víkendu nepoužitelná. Nic takového jako Caina už zřejmě Kaori Yuki nenapíše, přesto jsem byla na její novou mangu zvědavá.


Upřímně řečeno velmi zvědavá a takovou i zůstávám, protože na úvod je třeba jedovatě poznamenat, že máloco mě dokáže dostat tolik jako 'licensed' u téměř dopřekládané mangy a právě to potkalo Grand Guignol zhruba dvě volume (z celkových pěti) před koncem. Má tedy vůbec cenu začít číst?

Ať už z nostalgie nebo z hladu po morbidnostech jsem z GGO nadšená. Jistě vykrádá v ní nehorázně sama sebe. Scény, postavy, prostředí, vyústění zápletek, to všechno jsem jako maniak, co přečetl od ní naprosto vše, už někde viděla. Záchranou je originální nápad na hlavní příběh a také to, že když už vykrádá, bere si z každé své předchozí mangy jen něco a po zakomponování do děje, z toho často vyleze zajímavá věc. Na žebříčku oblíbenosti bych GGO zařadila pod Godchild/Caina nebo Angel Sanctuary, ale rozhodně vysoko nad Fairy Cube.

Děj je zasazen do alternativního světa, takového křížence historizujícího Caina a pohádkového Ludwiga, novinkou je apokalyptičnost, jelikož kamkoliv se tu pohnete, hrozí reálné nebezpečí, že se vás nějaká potulná skupinka guignols, zmutovaných lidí, kteří se po infikování tajemným virem změnily v agresivní zombie podobná stvoření s trhanými pohyby (odtud i pojmeování podle francouzských loutek z 18. století), pokusí zakousnout. Jediným bezpečným úkrytem před nimi v celém kraji zůstávají opevněná města. 

A právě do jednoho takového přijíždí podivná skupina muzikantů. Guignols jde sice zabít obyčejnými zbraněmi, ale mnohem efektivnější se zdá být hudba, stačí zahrát tu správnou melodii, která loutkám na okamžik připomene jejich staré já a následně dovolí zemřít. Při královském dvoře vznikly dvě kapely (orchestry), které lze na likvidaci guignols povolat, jedna oficiální a druhá neoficiální. Příběh se přirozeně točí kolem té druhé, která se s královnou nerozešla právě v dobrém. V jejím čele stojí Lucille, krásný a talentovaný zpěvák se zálibou (záliba je slabé slovo) v ženském oblečení. Nikdo si není jistý kým vlastně je, jaké jsou jeho cíle a hlavně co udělá příště (takový Ludwig s o špetku lepším charakterem). Doprovází ho Kohaku, houslista a perfektní střelec, co obvykle první střílí a až pak myslí, proti guignols to ale nebývá až tak špatná taktika. Většinu času se snaží být děsný tvrďák, tím skutečným tvrďákem je ale cellista Gwindel a to i přes skutečnost, že všude s sebou tahá malého ježka. Na ježka se totiž nevyplácí bez dovolení šahat, Gwindel je takový ten vysoký a zamlklý typ a není jisté, jak by reagoval. Tihle tři jsou pozvání do města na výslovnou žádost zdejšího vévody, vévody, jehož syn Eles je klavírista...

Grand Guingol Orchestra je šílený příběh s neustálými dějovými smyčkami a zvraty, tradičně překrásnou kresbou a postavami s minulostí černou a černější. A i když současná Kaori Yuki v autorském sloupku u kraje stránky píše o starostech se svými malými dětmi, vzhledem k tomu, že na stejné stránce obvykle v ději figurují rozpadající se mrtvoly, podezřívám ji jen z dalšího ďábelského plánu jak čtenáře ještě víc vystresnout. A za to děkuji.

Najděte ježka  (zleva Kohaku, Lucille, Gwindel)

12 komentářů:

  1. Přemýšlím, zda se vůbec někdy dozvím, jak to skončilo. Holt se budu muset obejít bez "final battle" s Lucillovou sestřičkou.

    Tím, že s ježky jsem na vysoké úrovni ťuťuňuňu, si u mě Kaori s tím Gwindelovým přidala další plusové body :)

    OdpovědětVymazat
  2. Jelikož má Kaori sklon všechno na poslední stránce obracet minimálně hlavou dolů, stačila by ta poslední stránka :)

    U mě má plusové body za celého Gwindela, ach ti umělci..

    Smím se zeptat na tvojí nejoblíbenější mangu od ní?

    OdpovědětVymazat
  3. Já si snad budu muset konečně přečíst toho Godchild...Fairy Cube mě nechala těžce zmatenou a Ludwig je pro mě trošku mimo kategorie. Když já mám teď tak náladu na ukníkané yaoi XD

    OdpovědětVymazat
  4. A ukníkané yaoi je...? :)

    Mírná až těžká zmatenost patří ke čtení jakékoliv její mangy. Pro mě byly kupodivu horší ty krátké než Angel Sanctuary, ze kterého každý nemůže.

    Při Godchild nejíst, nepít a mít při ruce balíček papírových kapesníčků!

    OdpovědětVymazat
  5. Za nejoblíbenější bych těžce originálně označila asi Godchild.
    I když Ludwigovi nemůžu upřít, že mě baví i popáté.
    Z těch kratších by to byl Kaine.

    Ale Kaori ještě nemám načtenou kompletně. Třeba k Fairy Cube jsem ještě ani nečichla.

    OdpovědětVymazat
  6. Grand Guignol Orchestru poctivě kupuju, stejně jako jiné práce od Kaori Yuki, neb jsem se před pár lety zařekla, že nasbírám všechny její mangy.
    Už jsem několikrát zapochybovala o tom, zda opravdu dělám dobře, protože jak píšeš - opravdu vykrádá sebe sama.
    Člověk, který zná její styl, přesně ví, že všichni antagonisté z toho vyjdou jako největší chudáčci, kteří jsou vlastně v právu, a naopak. Nicméně s posledním volume, které bude k dostání zanedlouho, doufám v nějaký nečekaný zvrat. Snad si to u mě autorka nepokazí a zachová si pozici mé oblíbené mangaky :)

    OdpovědětVymazat
  7. Ely: Smím tě pak sprostě využít jako svou budoucí informátorku? :) Mangy a komiksy si přímo říkají o sbírání, jen Kaori Yuki musí zabírat celou knihovnu..? Nepokrytě závidím.

    OdpovědětVymazat
  8. A o čem mám informovat - zda to stojí za čtení? :)
    Zabírá prozatím bohužel jen půl police, neb jde sehnat pouze Cain s Godchildem, Fairy Cube a právě tady Orchestra. Takový Ludwig je například nesehnatelný. A na Angel Sanctuary se vrhám teď, snad to do důchodu nasbírám~

    OdpovědětVymazat
  9. Ely: Třeba o tom, kdo přežije konec :) S AS držím palce, pořád si gratuluju, že jsem ji kdysi zvládla přečíst a - fandím si - i pochopit.

    OdpovědětVymazat
  10. Dobře, budu na tebe pamatovat :) Já bych doplnila - já to zvládla přečíst, pochopit, i úspěšně celé zapomenout :D

    OdpovědětVymazat
  11. Poctivě se, sice trochu se zpožděním, leč alespoň že vůbec, hlásím! :)
    Jsem naprosto příjemně překvapila. Postavy byly uvrženy do stejného nebezpečí jako obvykle, finále grandiózní, ale... velké ALE... většina jich přežila! O.o
    Kaori se mírní! :D Čili tentokráte žádné deprese, je naprosto bezpečné se začíst :)

    OdpovědětVymazat
  12. S ještě větším zpožděním jsem objevila komentář :) Většina přežila...Kaori stárne, to není fér! Ale i tak přímo vidím, jak Grand Guignol vypráví svým dětem před spaním XD

    OdpovědětVymazat