pondělí 21. listopadu 2011

Music Monday -Yasutaka Nataka část 1 = KYARY PAMYU PAMYU

Pro dnešní článek budou důležití tři lidé. Každý z nich je unikátní v tom, co dělá. A i když tímto zároveň startuji tří dílný mini seriál o producentovi, který je mi jako jeden z mála lidí v pozadí japonského hudebního průmyslu sympatický (mám ho vážně ráda, odpusťte Mistře, nejste jediný), první část bude o jeho nejnovější svěřenkyni Kyary Pamyu Pamyu.


Její příběh zní neuvěřitelně dokonce i na tokijské poměry. Nedávno byla středoškolačkou, co se ne příliš dobře učila, doma se hádala s mámu o to, co smí a co nesmí mít na sobě a jako desetitisíce jiných si psala blog na Ameblo.
Co se změnilo? Kyary se s kamarádkami po škole ráda procházela v Harajuku, kde si ji všimli fotografové a stačilo pár street snapů, aby si ji všimla i agentura, a tak se z ní stala modelka pro časopisy jako je KERA nebo Zipper, fashion blogerka a majitelka vlastní značky umělých řas. Ještě jí nebylo ani osmnáct.
Dnes už jí osmnáct je (narodila se 29. ledna 1993) a díky tomu, že pro ni Yasutaka Nataka píše hudbu a vzal si ji pod křídla Sebastian Matsuda ze 6%DOKIDOKI je z ní i zpěvačka s originální image.

V létě vás zřejmě muselo potkat něco hodně ošklivého (třeba odpojení internetu), abyste se vyhnuli jejímu debutovému PV, které prolétlo netem a zanechalo spoušť a milióny přehrání na YouTube.

Graficky vzato:

Yasutaka Nataka


Sebastian Matsuda

Takemura Kiriko aka Kyary

=
PONPONPON PV




Aby nedošlo k mýlce PONPONPON považuji za graficky nejdokonalejší PV, co jsem kdy viděla. Poprvé jsem jen konsternovaně seděla, podruhé si začala všímat růžových mozků a očních bulv a potřetí si broukala jako každý PON PON WAY WAY WAY.

I když má racionální část ví naprosto přesně, jaká ta muzika je, ta neracionální (co vždycky vyhraje) na to kašle, protože Kyary, ačkoliv nikdy nebudu fanynkou jejího hlasu, je jednoduše skvělá v hranicích japonského byznysu a svých osmnácti. Prý zdědila komediální talent po otci a módní cit po matce, ať tak nebo tak vytvořila za asistence dvou zmíněných pánů něco neokoukaného, chytlavého a trhlého.


Na svém kontě má zatím debutové mini-album Moshi Moshi Harajuku a knížku OH! My God!! Harajuku Girl (ano v tomhle věku se dá napsat autobiografie). Účastní se spousty módním akcí, zazpívala na letošním V-ROCK FESTIVALU, chystá se vystoupit na přehlídce v LA a také právě dotočila druhé PV s názvem Tsukema Tsukeru, nové album bude po něm následovat vzápětí.

Co si o Kyary myslíte, má do budoucna šanci?



14 komentářů:

  1. apokalypsa je blízka, Kyary je už i zde...napoprvé i ještě napopáte mi to přišlo vtipné, nicméně teď už je všude a já začínám být těžce vysazená na oční bulvy. Je mi jasné, že čím víc bude vidět, tím víc vydělá, ale mě už to fakt nebaví. Ani hudba ani styl, i když ten si zatím pořád drží na úrovni, tak aby překvapil. Bojím se, že za rok, dva po ní neštěkne ani pes nebo bude muset poněkud omezit pole působnosti a prostě nebýt všude

    OdpovědětVymazat
  2. *zubí se* Apokalypsa bude mít něco společného s Gacktem, neber mi mou tvrdou (Bože mlčte!) víru.

    Líbí se mi její styl a líbí se mi, že není zase až tak tovární výrobek. Každý by chtěl být slavný, ona je příklad, že to jde, i když třeba jen na rok, dva.

    Je jiná a já mám sklon vidět něco úžasného v lecčems, i když vzato hudebně začala jsem, co se týká Yasutaka Nataky, tím nejhorším. Bude líp, budou Perfume :D

    OdpovědětVymazat
  3. Já se děsí s čím zase Bůh přijde...
    Neee Perfume neee, pořád mě děsí ten díl VS Arashi s nima.
    Ano Kyary je zajímavá a až to trošku opadne, tak snad třeba i zjistíme jestli má na víc než dva hity. A je lepší než Perfume XDD

    OdpovědětVymazat
  4. Představ si to nejhorší a zároveň nepravděpodobné, s čím může přijít, pak už tě nic nevyděsí. Jedinou věcí, která by mě mohla vystrašit k smrti by byl reunion Malice Mizer s Gacktem v čele, tedy pardon v čele ne, což je problém č.1 + problém č.2 muselo by k tomu dojít jen přes Manovu mrtvolu = tím pádem jsem v klidu a cokoliv co Gackt v budoucnu provede, mě nechává zenově klidnou :)

    Kyary má docela určitě vyšší inteligenční kvocient než celé Perfume :), ale hudbu mají lepší.

    OdpovědětVymazat
  5. Pamatujete si na tu scénu z Playgirls, jak Míšu Kuklovou přivážou k posteli a jako mučení jí pouštějí pořád dokola tu videosmyčku? Tak kdybyste ze mě chtěli udělat nemyslící kus masa, bude mi tohle stačit tak třikrát za sebou O.o

    PS: Kdyby Mana dopustil MM-reunion s Botoxem, rituálně spálím cédéčka i kytaru, pořídím si Manovu woodoo panenku a každý večer ji budu oblékat do miniaturní soupravy značky Adidas!!!

    OdpovědětVymazat
  6. Upřímně už jsem PONPONPON taky použila na odklizení lidí z okruhu půl kilometru, život na koleji je tvrdý a musí se užít všech dostupných prostředků.

    :D Mana se naštěstí zatím vybíjí jen na nových Moi-même-Moitie printech a svých vlasech. A Közi ma rozum. A Gackt ho nemá. Díky Bože.

    OdpovědětVymazat
  7. Ano, evakuace je nutná. S tímto materiálem je třeba nakládat jako s radioaktivním odpadem :oD

    ... a Yu~ki má dost problémů sám se sebou.
    Máňovi budu ochotně tolerovat cokoliv, od zelených vlasů po oshare outfit. Ale nikdy bych mu neodpustila paktování s Plastic Face a posun jeho hudební tvorby nepatřičným směrem.

    OdpovědětVymazat
  8. Na mou depresivní povahu je Kyary až moc...barevná? *neví, jak správně zvolit slova*
    I když, musím připustit, že růžové mozečky mají jistý morbidní nádech, který může být za určitých okolností sympatický.
    Co se týče hudební stránky... Nelíbí se mi. Sice se to někomu může zamlouvat, ale mě Kyary připadá v prvé řadě jako modelka, pak dlouho nic a teprve pak zpěvačka. :)

    OdpovědětVymazat
  9. Manova hudba se vydala nepatřičným směrem ve chvíli, kdy nad ní převzal úplnou kontrolu. S Gacktem je zábava, MdM jsou nudní, sice si tím vysloužím další nálety krkavců do oken, ale jsem za každý převrat, o který se kdokoliv vůči němu pokusí. Ne že by měl šanci na úspěch (Mana ovládá Temnou stranu síly), ale potřeboval by slyšet i jiný názor na tvorbu než ten svůj.

    OdpovědětVymazat
  10. S Gacktem byla naposledy zábava v roce 2006 na Drug Party. Od té doby se mi s každým novým singlem dělá mdlo, a když jsem viděla k čemu donutil na RRII tour Chirolyna a Jun-jiho, chtěla jsem ho zabít. Naštěstí už ten jeho cirkus opustili.

    MdM jsou nádherní. Dixanadu jsem po prvním poslechu postavila na piedestal, ze kterého se jednou stane můj vlastní náhrobek. Ale že poslední album není nic moc a že by to chtělo změnu a nový impuls, to uznávám. Když Máňa si poslední dobou raději hraje se starou konzolí a maluje si šatičky, než aby se pořádně věnoval hudbě.

    OdpovědětVymazat
  11. PS: Opravdu kritizujeme Manu tady pod tou růžovou zrůdičkou? O.o
    Myslím, že budu muset podstoupit očistný rituál, nebo mám na krku nějakou krutou kletbu :oD

    OdpovědětVymazat
  12. *suše* Manova kletba působí, nejen že mě obyčejná viróza vyřadí úplně z provozu, ale ještě blogspot hází komentář od Strashidla z Gacktví jakého důvodu do spamu. No tak není důvod být hned dětinský..

    Strashidlo: Netuším, co se stalo s mojí depresivní povahou, ale ta beravnost se mi líbí, snad že není barbínovská a má v sobě něco doopravdy trhlého. U Emilie Autumn mi barevnost také nikdy nevadilo, možná se to dá srovnávat, možná že ne.

    OdpovědětVymazat
  13. Dojmy z PV máme podobné. Při prvním poslechu a pohledu jsem si říkala prostě jen "What the..?" ale už napodruhé jsem si říkala že moment, ono je to video vlastně geniální!
    I když sis stále nejsem jistá, co si mám myslet o hudbě samotné, PV je uděláno úžasně.

    OdpovědětVymazat
  14. Agniezska: Já zapálila deset černých svíček, odříkala deset modlitbiček začínajících "Ó, Mano Nejtemnější!" a končících "Dix!" a stejně na mě seslal migrénu... ještě budu muset ty rituály krapet vylepšit :oD

    OdpovědětVymazat